Single Blog

6 spôsobov, ako si zvýšiť sebavedomie

Keď som bola malá, myslela som si, že som sebavedomá, keď sa správam arogantne. Tvárila som sa, aká som supersebavedomá, ale v skutočnosti to bolo len maska.

Sebavedomie som absolútne nemala. Mala som plno komplexov a potrebu si niečo neustále dokazovať.

Nemýľ si sebavedomie s aroganciou

Sebavedomý človek nie je taký, ktorý chodí na široko a žuje žuvačku tak, že mu skoro vypadne z úst. A ani taký, ktorý vyvoláva konflikty hádky a vždy musí mať pravdu. Človek, ktorý toto robí, práveže trpí nízkym sebavedomím a týmto to maskuje. Myslí si, že keď zlyhá tak stráca hodnotu. Nevie sa príjmať s chybami.

Slovo sebavedomie, je odvodené od slova seba – uvedomenie. Sebavedomý človek si je vedomý svojich predností, ale aj slabosti a hlavne ich príjma.

Skutočne sebavedomý človek vie svoju hodnotu a nepotrebuje vždy zvíťaziť a byť lepší od druhého.

Nad nikým sa nepovyšuje a ani neponižuje.

Dnes je to u mňa už našťastie inak 🙂

Zaujíma ťa, čo mi pomohlo so sebavedomím? Poďme sa nato spolu pozrieť v článku.

 

Denník úspechov a vďačností

My ľudia rýchlo zabúdame na naše  úspechy, ale dokonale vieme, čo všetko čo sme pokazili.

Mne osobne pomohlo, keď som si začala svoje úspechy zapisovať do zošita.

Keď som si ich čítala cítila som sa šťastnejšie a sebavedomejšie. Uvedomila som si, aká som vlastne šikovná a že sa mi plno vecí podarilo.

Skús si každý večer zapísať úlohy, ktoré si si splnil a situácie, ktoré sa ti podarili. Či už si na ne veľmi hrdý alebo len trošičku, všetko si zapíš.

Ak k týmto situáciám zapíšeš aj veci, za ktoré si v živote vďačný, garantujem úspech.

 

Odstránila som to, za čo som sa hambila

Hovorí sa, že sa máme mať radi takí akí sme. Vyššie som písala, že sebavedomí človek si je vedomý aj svojich slabostí. Áno, je v tom časť pravdy. Ale niekto si to vysvetlí po svojom. Prestane sa o seba starať, zakrpatie a ostane stáť na mieste.

Ak nám vlastné slabosti nevadia a nejako negatívne neovplyvňujú náš život, je to v poriadku. Ale ak nám prekážajú a vplýva to na našu celkovú kvalitu života, je potrebné ich odstrániť.

Preto aj mne pomohlo to, keď odstránila veci, ktoré mi na mne prekážali.

Dajme si príklad. Vadili mi moje kilečká navyše. Tak som začala pravidelne cvičiť, upravila stravu a schudla som. Teším sa na leto, ako si oblečiem kraťasy a sukňu po veeeľmi dlhom čase.

Dlho som nebola stotožnená ani so svojimi zubami a dala som si strojček na zuby. Normálne ten fixný. Niekto by mohol povedať, že je to vec, ktorá na sebavedomí absolútne nepridá. U mňa je to práve naopak. Viem, že pre seba niečo do budúcnosti robím. Už teraz sa teším na tie dokonalé zuby.

Pointa je v tom, aby sme tú energiu, čo vkladáme do trápenia sa nad situáciou a nenávidením sa,  radšej použili na zmenu situácie.

 

sebavedomie

 

Prestala som si vyčítať minulosť

Mnoho ľudí žije stále zakotvených v minulosti. Vyčítajú si staré chyby a preto sa nevedia pohnúť vpred.

A tak strácajú drahocenný čas, ktorý by mohli využiť na dobré veci a prítomný okamih.

Čo bolo bolo, minulosť nevieme zmeniť, vieme zmeniť tu a teraz.

Odpusť si staré hriechy, ťarchy. To už bolo. Príjmy to.

Prestaň sa trestať za chyby, robí ich každý, hlavne ak robíme niečo nové. Pouč sa z nich, povedz, ako to nabudúce spravíš ináč, lepšie.

 

Prekonávam svoju zónu komfortu

Cesta zo zóny komfortu je bolestivá, ale je to cesta rastu.

Priprav sa na to, že keď pôjdeš za hranice svojho komfortu, tie veci budú emočne bolieť. A prídu aj pády.

Ale čím viac sa prekonávaš, tým ti to pôjde lepšie, a čím ti to pôjde lepšie, tým viac sebavedomý budeš. Chce to len čas. Snažiť sa a nevzdať sa.

Veci sa naučíme robiť tak, že ich budeme skúšať robiť. Kto nič nerobí síce nič nepokazí, ale ani sa nikam neposunie.

Rátajme s tým, že na začiatku naše projekty určite nebudú super profesionálne. Na začiatku neohúrime státisíce ľudí a možno ani nezískame prvých klientov. Ale vždy budeme na tom lepšie ako ten, kto nič nespravil. Budeme obohatený o skúsenosti.

Prekonávaj zónu komfortu! Počul si to azda tisíc-krát, ale robíš to?

 

Sledovala som svoje emócie

Zamysli sa nad tým, pri ktorých situáciách sa cítiš, alebo si sa cítil sebavedomo. Čo si robil, čo si mal oblečené, s kým si bol? Aká to bola situácia?

Polož si otázky: “Vďaka čomu sa takto skvelo cítim? Čo to konkrétne spôsobuje?“

Taktiež si všimni, ak príde situácia, kde sa budeš cítiť menej sebavedomo. Upokoj sa a vnímaj svoje pocity.

„Čo ti pomôže sa cítiť sebavedomejšie?”

 

Prestala som sa porovnávať

Zabijak sebavedomia je sústavné  porovnávanie sa s inými. On má toto a ja nie.

Prestaň sa zameriavať na nedostatok. Vždy sa nájde niekto kto bude v niečom lepší ako my a zase v inej oblasti môžeme byť my lepší.

Dobrá správa je, že to, čo na druhých ľuďoch obdivujeme, si môžeme natrénovať aj na sebe. Ak niekoho obdivujeme, máme to aj my v sebe, ale ešte sme to nerozvinuli. Naučíme sa ich robiť tým, že ich  jednoducho budeme robiť.

 

To bolo 6 tipov, ktoré mi pomohli zvýšiť si sebavedomie. Ak máš aj ty svoje overené tipy, podeľ sa s nimi v komentári.

PS: Ak potrebuješ pomôcť v tejto oblasti, obráť sa na mňa 🙂

 

 

Ak sa ti tento článok páčil a inšpiroval ťa, zdieľaj ho aj so svojimi priateľmi na Facebooku.

Ďakujem.

Andrea Winslow

Andrea Winslow

Pomáham cieľavedomým ľuďom a podnikateľom rozvinúť ich potenciál a schopnosti na maximum, aby rýchlejšie dosahovali svoje ciele a plnili si sny.
Andrea Winslow

Komentáre

Komentáre

Comments (0)