Single Blog

Vďačnosť: Rob tento malý rituál a budeš sa cítiť šťastnejšie

Čo je to vďačnosť a kvôli čomu sa oplatí byť úprimne vďačný?Ako rozlíšiť vďačnosť od rezignácie?

Aký každovečerný rituál mi pomohol?

Prezradím v článku 🙂

 

Čo je to vďačnosť

Vďačnosť je stav mysle a brána k hojnosti.

Je to pocit radosti a úprimného poďakovania za to, čo už máš.

Vďaka nej zameriavaš pozornosť na to dobré a pozitívne v tvojom živote. Uvedomíš si, koľko toho už máš. Budeš sa menej stresovať a hnevať kvôli veciam, ktoré ešte nemáš. Vytvoríš si endorfíny v mozgu a následne pocit šťastia.

Prestaneš brať veci automaticky, budeš ich viac oceňovať. Začneš vysielať signály hojnosti a šťastia a tieto skvelé veci sa budú k tebe vracať ako bumerang.

Dokonca aj v zlých situáciach sa dá nájsť niečo, za čo dokážeš byť vďačný. Buď vďačný za danú skúsenosť, že si o niečo múdrejší.

Samozrejme neznamená to, že si necháš skákať po hlave a ešte budeš ďakovať. 🙂

 

„Keď ste vďační, strach zmizne a objaví sa hojnosť.“ Tony Robbins

 

vďačnosť

Zrazu sa mi zmenil život

Začala som si svoje vďačnosti písať každý večer.

„Zrazu“ som vo svojom živote začala dostavať darčeky, „zrazu“ som sa cítila šťastne, „zrazu“ boli na moju prácu pozitívne ohlasy a okolo mňa sa „zrazu“ začali objavovať super ľudia.

Ako je to možné? Ako to, že predtým sa mi to nestávalo?

V skutočnosti sa mi to stávalo tak isto ako doteraz. Jediná zmena, ktorá u mňa nastala bola tá, že som sa začala zameriavať na to dobré čo sa v mojom živote deje. Začala som ďakovať za to, čo už v mojom živote mám.

Nie žeby problémy prestali existovať, len som im prestala venovať toľko pozornosti.

Pretože kam zameriavaš pozornosť tam to rastie.

 

Dôležitá je emócia

Nestačí si však len tak do vzduchu povedať „som vďačný“. Ak nenávidíš svoju prácu a povieš, že si za ňu vďačný a že ti to stačí, to nie je vďačnosť, ale rezignácia. Nebudeš sa cítiť lepšie. Skôr naopak.

Byť vďačný ale neznamená uspokojiť sa len s tým, čo máš a neposúvať sa ďalej.

Hlavou zložkou vďačnosti sú práve emócie, ktoré dávajú všetko do pohybu. Emócie a pocity ovplyvňujú naše správanie, činy a v konečnom dôsledku aj to, akú kvalitu života žijeme.

 

Experiment

Psychológovia Michael McCollough zo Southern Methodist University v Dallase a Robert Emmons z University of California spravili zaujímavý experiment.

Stovku dobrovoľníkov rozdelili do troch skupín s tým, že si majú zapisovať udalosti, ktoré sa im stali.

  • Prvá skupina ľudí si zapisovala udalosti len tak, ktoré uznala za vhodné. Mohli to byť negatívne aj pozitívne.
  • Druhá skupina si zapisovala len situácie, ktoré boli  negatívne.
  • Tretia skupina ľudí si mala zapisovať veci, za ktoré sú vďační.

Čo bolo výsledkom tohto experimentu?

Psychológovia zistili, že ľudia, ktorí si zapisovali veci, za ktoré sú vďační sa cítili šťastnejšie, vyrovnanejšie a lepšie zvládali každodenné problémy.

 

vďačnosť

 

Vytvoriť si zvyk vďačnosti, je jednoduché.

Stačí si poctivo každý večer zapisovať veci, za ktoré si úprimne vďačný. Precítene s emóciou.

Ak chceš zlepšiť vnímanie svojho života, mám pre teba bonusový tip. Našla som tento úúúúžasný zošit 101 dní vďačnsoti, ktorý vrelo odporúčam. 🙂

 

 

 

 

 

Ak sa ti tento článok páčil a inšpiroval ťa, zdieľaj ho aj so svojimi priateľmi na Facebooku.

Ďakujem.

 

Andrea Winslow

Andrea Winslow

Pomáham cieľavedomým ľuďom a podnikateľom rozvinúť ich potenciál a schopnosti na maximum, aby rýchlejšie dosahovali svoje ciele a plnili si sny.
Andrea Winslow

Komentáre

Komentáre

Comments (1)